Sunday 15 May 2011

ROTI TESCO

Lewat malam tadi saya terima sms dari abg saya. Isi sms nya, "Hentikan beli roti yg dibuat di Tesco. Pakcik Epit baru je selesai samak di Tesco Cheras dan Semenyih."

Terkedu saya bila terima sms ni. Di mana lagi nak cari makanan halal kalau semuanya di samak? Keadaannya menunjukkan seperti kita semua ni kena balik kepada alami. Masak di rumah, makan di rumah, semuanya di rumah...jimat pun jimat kan...tapi saya tak pandai buat roti...huhuhuhuhu. Tapi tu la naluri manusia, kadang2 nak juga try makanan2 di luar.

Bila fikir2 tntg makanan yg diragui status halal ni, buat saya jadi takut. Menjadi darah daging 1 hal. Kesan pada anak pun 1 hal. Jadi, kesimpulannya, mari la kita timbang2 kan semula tentang keadaan dunia sekarang ni. Tentang org Islam yg saban hari di tindas.









2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...