Wednesday 12 October 2011

KEMATIAN

Akhir2 ini saya menerima berita kematian. Kematian suami teman2 sekolah.

Sebulan yg lepas, teman sekelas - suaminya meninggal disebabkan jangkitan paru2.

Hari ni, teman setingkatan, suaminya meninggal disebabkan serangan jantung.

Pada saya, cerai mati adalah lagi parah kesannya daripada cerai hidup. Subhanallah..selalunya kalau diberitakan seperti ini, saya selalu berfikir, adakah saya mampu utk hadapinya jika ianya terjadi pada saya. Adakah saya mampu hidup sendirian membesarkan anak tanpa suami disisi. Sekarang mungkin anak baru seorg, masih boleh uruskan. Apa jadi seandaiannya dia dipanggil Ya Rab, sementalah anak kami bukan seorg.

Hati saya sangat2 tersentuh apa lagi memikirkan tntg anak2 yatim. Mencari si ayah disaat masih memerlukan ayah dalam hidupnya. Saya sendiri lalui perasaan ini, cuma yg membezakannya, ayah saya pergi tatkala umur saya sudah 20thn.

"Ya Allah Ya Rahman, berilah ketabahan pada insan2 yg Ko uji. Semoga mereka terus redha dgn setiap ujianMu "




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...