Monday 18 July 2011

KISAH SEORANG IBU

Feeling sikit nak cerita benda2 ni. Saya ni bukan la anak yg baik tapi tak pernah terpikir dek kepala saya utk buat perkara2 macam ni..Subhanallah.

Ada seorg ibu dtg dari kampung ke KL untuk bertemu dgn anak cucu. Dibawaknya macam2 utk si anak dan cucu. Datang naik bas....si ibu mengidap sakit jantung, diabetes, darah tinggi....semua2 tu la. Dan sudah diberitahu awal2 pada si anak tentang kehadirannya dan diminta utk jemput dia di station bas. Apa jadi? Tiba di station bas, si anak mmg dah tunggu, tapi tunggukan barang2 yg si ibu bawak utk dia sekeluarga. Apa yg telah dia nyatakan pada si ibu? " saya nak ke luar daerah. ada kerja yg perlu diselesaikan. di rumah tiada org"

Sangat2 sentap bila saya mendengar cerita tu. Kebetulan, pada masa yg sama, kawannya juga dtg ke station bas tu. Jadi dia ikut kawannya pulang. 2 mlm dia di rumah kawannya, anak sedara dia dtg dan bawa dia kerumah adiknya. Sehingga dia pulang semula ke kampung, si anak langsung tidak telefon utk bertanya khabar.

Rasa2nya dia bangga punya anak2 yg berjaya, tapi dia juga turut kecewa bila anak2 nya telah ketepikan dia. Sudahla suaminya buat hal, dan boleh dikatakan semua anak2 nya setuju apa yg telah si ayah buat walaupun ianya salah.

Doa saya, agar si ibu diberikan kekuatan oleh Allah. Semoga dia memperolehi kebahgiaan di akhirat kelak. Amin




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...